Богатите на антиоксиданти храни могат да повишат здравето на мозъка

Включването на храни като зеленолистни, зеленчуци и някои плодове в ежедневната ви  диета може да намали риска от развитие на деменция с 48 %. Храни като къдраво зеле, спанак, домати и круши помагат да се предотврати когнитивния спад. Това показва скорошно проучване, публикувано в Neurology.

Смята се, че флавоноидите, открити в плодовете и зеленчуците, имат противовъзпалителни свойства и помагат да се намали увреждането на клетките, които потенциално могат да причинят болестта на Алцхаймер. Въпреки че няма лечение за болестта на Алцхаймер, се появяват още доказателства, които показват, че начинът на живот и хранителният режим може да са в състояние да ви предпазят. Скорошното проучване установява, че това, което ядете, е не само добро за вашето тяло, но е и полезно за мозъка ви. Яденето на листни зеленчуци, зеленчуци и горски плодове ежедневно плюс пиене на чай може да помогне за намаляване на риска от деменция с цели 48 %.

Проучването разглежда хранителните навици на 921 души в проекта Rush Memory and Staging, които завършват годишни неврологични оценки и диетични оценки, включващи отчитане на честотата в която са приемали 144 храни през предходната година. Резултатите показват, че тези, които са имали висок прием на флаваноиди и антиоксиданти, които спомагат за намаляване на възпалението, са с 48 % по-малко застрашени по-късно да развият деменция, отколкото хората от групата с най-нисък прием. Това е вероятно, защото противовъзпалителните свойства на флаваноидите могат да предотвратят свръхактивирането на възпалителните клетки, като спомагат за намаляване на клетъчното увреждане.