Много хора не могат да приготвят броколите на трапезата си. Те са вкусни, пържени в сухари или яйце, или пък леко сварени. Има вариант да ги добавите и в картофеното пюре, което ще го направи още по-нежно. А ако искате да ги сварите до меко състояние, то няма да можете да се възползвате от полезните им вещества.

  1. Предотвратяват анемията. Броколите са богати на желязо и фолиева киселина. Особено полезни за са бременните и кърмещите жени.
  2. Предпазват от остеопороза. Съдържат комплекс от калций, магнезий, цинк и фитамин К с фосфор.
  3. Укрепват сърцето. 30-дневно изследване показва, че хората, които консумират броколи само месец в свеж или приготвени на пара, могат да понесат по-голямо физическо натоварване, отколкото преди това.
  4. Подобряват зрението. Двата вида антиоксиданти: лутеин и каротиноидите в броколите предотвратяват появата на катаракта.
  5. Понижават риска от ракови заболявания. Както и другите кръстоцветни култури, броколите съдържат антиоксиданти, които намаляват развитието на раковите клетки.
  6. Укрепват косата. Витамините А и С способстват растежа на косата.
  7. Подобряват работата на бъбреците. Тъй като съдържат флавоноиди, очистващи съдовете, те меко стимулират работата на бъбреците.
  8. Защитават кожата от стареене. Възрастовата пигментация и бръчките възникват от липса на витамин С. Броколите могат да компенсират това, а квартицинът предотвратява възпалителните процеси.
  9. Предпазват от артрит. Сулфорафанът, който се съдържа в броколите, е способен да укрепи ставната тъкан, като предпазва от възпаления. Витамин К предпазва от остреоартроза.
  10. Повишават общия имунитет. Бета-каротинът и цинкът отговарят за това свойство на зелето.
  11. Подобряват работата на стомашно-чревния тракт. Броколите са един от шампионите по съдържание на целулоза. Тя стимулира перисталтиката и общата обмяна на веществата.